QUALITY

Technical quality and customer care harmonically blended as two sides of the same coin.

SERVICE

31 people, employers and workers (8 people in the commercial department) provide the best service to our customers.

EXPERIENCE

A long tradition in marble business for leading company in terms of manufacturing and production.

APUAN ALPS QUARRIES

Quarries are located on the Apuan Alps, in the Versilia and Carrara areas where our history starts in the 19th century.At that time, our ancestors began to explore new extraction techniques for natural stone in a world in which the blocks of marble were transported mostly by hand.
Following the latest needs of the market, Landi Group and Tre Emme have grown to what they are today: a well-established group in which technical quality and customer care are harmonically blended as two sides of the same coin.

SA 8000
CERTIFICATION

Landi Group has implemented
a Social Responsibility Management System which complies
with SA 8000 standaRD

See the certificate >

Click for all Italian certifications

POLITICA PER LA
RESPONSABILITÁ SOCIALE

L’ Azienda ha definito una politica per
la responsabilità sociale.

Prestazioni inerenti la Responsabilità Sociale (SA 8000) >

RISULTATI
DEI MONITORAGGI

Al fine di rendere a conoscenza le parti
interessate del risultato dei monitoraggi,
la Landi Group S.r.l. pubblica i
risultati delgli Audit effettuati
internamente e dall’Ente
Certificatore.

BILANCIO
SOCIALE

Il Bilancio Sociale SA 8000 risponde
all’obiettivo di comunicare e di fornire
un resoconto puntuale sulla propria
capacità di soddisfare i requisiti della
norma SA8000.

LAVORO
INFANTILE

Per diffondere le politiche e le
procedure della educazione dei
bambini e dei giovani lavoratori la
cooperativa ha adottato
la seguente procedura.

SISTEMA DI GESTIONE PER LA
RESPONSABILITÀ SOCIALE

Gli Obiettivi sul Sistema di Gestione
della Responsabilità Sociale.

SEGNALAZIONI
SA 8000

Per garantire una facile
comunicazione di segnalazioni
in merito agli aspetti inerenti SA 8000,
la cooperativa ha istituito un sistema
di inoltro di comunicazioni.

We Follow All the Phases of Stone Processing,
from Extraction to Packaging and Shipping.

“Quality, service and experience” is not only our motto, but a precise goal.We built in time longterm business relationships with worldwide companies thanks to steady efforts in satisfying our clients requests and needs with the warranty of short and sure delivery schedules.
It is truly our “business mission” to constantly and personally support all our clients around the world.